boterbloemen

Vaak zijn we de hele dag door aan het doen: we ‘doen’ de kinderen, ons werk,  het huis, de familie-app, het eten, de was, en ga zo maar door. Het is natuurlijk goed om te doen. Door te doen krijgen we de dingen gedaan.

Voorkom stress

Soms gaat er iets mis bij al dat doen. Dat gebeurt meestal als we lange tijd te veel stress ervaren. We krijgen lichamelijke klachten, gaan piekeren of slapen slecht. We kunnen dan niet meer stoppen met doen. Zelfs als we op de bank zitten te niksen, draait ons hoofd nog door.  We zitten vol gedachten over er eigenlijk moet, of zijn snel boos. We voelen ons gejaagd, zelfs als het rustig is.

Mindfulness: van doen naar zijn

Tijdens een cursus mindfulness oefent u om iedere dag even te stoppen met doen. In die oefening gaat u van doen, naar een houding waarin u ‘bent’. U bent bij alles wat u tijdens het oefenen ervaart.  Zo ontdekt u wie u eigenlijk bent, waar uw grenzen liggen en wat u wilt.  In een cursus mindfulness oefenen we deze houding van ‘zijn’ op verschillende manieren.  Soms is dat moeilijk want vaak is doen ook een manier om bepaalde gevoelens te vermijden.
Heanig biedt daarom klassieke mindfulness-cursussen aan. Deze duren acht weken. Een keer per week komt u tweeënhalf uur samen met mede-cursisten. Daarin oefent u met elkaar en dat stimuleert. Tegen het einde van de cursus is er een stiltedag. Deze is op een mooie plek in de natuur. Met elkaar ervaren we wat stilte met ons doet.

Oprechte aandacht, 26 uur lang

In totaal bestaat een 8- wekelijkse cursus mindfulness van Heanig An, uit 26 begeleidingsuren. Aan het begin is er een persoonlijk gesprek om te kijken of de cursus bij u past.
De cursus nodigt u uit te ontdekken wie u bent. Wat wilt u en wat heeft u nodig om makkelijker om te gaan met spanningen. Daarbij staat u aan het roer. U krijgt volop steun van een bewezen cursusprogramma, van uw trainer en uw mede-cursisten.

Eerstvolgende cursus mindfulness:  5 november 2018 in De Binder Gramsbergen (Hardenberg).

 

 

Leave your comment